تخصصی ترین فروشگاه ساعت هوشمند و هندزفری بلوتوثی

0
دسته بندی‌های محصولات
0

مراقبت از باتری هلث آیفون

باتری هلث آیفون

مگر می‌شود کاربر آیفون بود و مراقبت از آن مهم نباشد؟ در روزهایی که گوشی‌های آیفون همزمان کار چند دستگاه را برای کاربران خود انجام می‌دهند و دست راست آن‌ها محسوب می‌شوند، مراقبت از باتری و حفظ سلامت باتری از مهم‌ترین بخش‌های استفاده و نگهداری از گوشی است. کمپانی اپل از آیفون 6 و نسخه iOS 11.3 به بعد بخش جدیدی را به قسمت تنظیمات گوشی‌های آیفون اضافه کرد تا افراد بتوانند با استفاده از آن به درصد سلامت باتری خود پی ببرند. اپل نام این بخش را هلث باتری (Battery Health) گذاشت. با توجه به پرسش‌های بسیاری مانند باتری هلث آیفون چیست، تصمیم گرفتیم تا اطلاعات لازم برای درک این بخش را به‌صورت یک مقاله در تکنولایف بنویسیم تا پس از خواندن به جواب سوال‌های خود رسیده باشید.

 

باتری هلث آیفون چیست؟

اطمینان از سلامت باتری، همواره برای تمامی کاربران آیفون مهم شمرده شده است. اگر باتری آیفون از سلامت لازم برخوردار نباشد، به‌طور قطع کاربر با مشکل زود خاموش شدن و تخلیه سریع شارژ باتری مواجه می‌شود که این یکی از بدترین و اذیت کننده‌ترین مشکل‌هایی است که هر فرد می‌تواند در ارتباط با گوشی مواجه شود. در آیفون نسل‌های پیشین هنگامی که کاربر با گوشی بازی می‌کرد یا چندین ساعت به‌صورت متوالی استفاده می‌کرد، باگی به اسم خاموشی خودکار وجود داشت که در آن گوشی در یک لحظه خاموش می‌شد، پس از اعتراض‌های فراوان اپل برای عذرخواهی و جبران این ایراد تصمیم به اضافه کردن هلث باتری آیفون در iOS نسخه 11.3 گرفت.

سلامت باتری آیفون تا چند درصد خوب است؟

طبیعی است که هرچقدر سلامت باتری آیفون بالاتر باشد و به عدد 100 نزدیک‌تر باشد، بهتر است؛ اما در کل با توجه به درصدی که خود کمپانی اعلام کرده است، از زمان استفاده از گوشی درصورتی که کاربری گیمینگ بالا نداشته باشید، یا از برنامه سنگینی هر روز استفاده نکرده باشید، کاهش 5 درصدی سلامت باتری به ازای هر سال استفاده، سلامت باتری مناسبی تخمین زده شده است. همچنین اپل در ادامه بیان کرد درصورتیکه باتری هلث اپل بیشتر از 80 درصد است، می‌توانید بدون نگرانی و در تفکر تعویض گوشی آیفون به استفاده روزمره مانند قبل ادامه دهید.

چگونه سلامت باتری آیفون را حفظ کنیم؟

قطعا برگرداندن سلامت باتری آیفون برای همه کاربران اهمیت بسیاری دارد. هیچکس از زود خالی شدن شارژ باتری آیفون خود لذت نمی‌برد. در سال‌های اخیر کاهش سلامت باتری آیفون یکی از اصلی‌ترین دلایل خرید و تعویض آیفون نو بوده است به همین دلیل پیدا کردن مواردی مانند علت کم شدن باتری هلث آیفون و مراقبت از باتری هلث آیفون به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کاربران گوشی‌های آیفون تبدیل شده است. یکی از اساسی‌ترین نکته‌های باتری هلث اپل این دیده شده است که در این زمینه مدل گوشی تفاوت چندانی در سلامت باتری ایجاد نمی‌کند. برای مثال اگر نسبت به چک کردن باتری هلث آیفون 13 پرومکس خود اقدام کردید و پس از مشاهده درصد سلامت باتری هلث اپل دچار استرس و نگرانی شدید، با رعایت یک سری موارد بسیار آسان و انجام فعالیت‌های روزمره می‌توانید به برگرداندن سلامت باتری آیفون خود کمک ویژه‌ای کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *